Opinnäytteiden tiivistelmiä

2011 valmistuneiden opinnäytteiden tiivistelmät

Hiski Grönstrand: Mielikuviteltu yleisö

Emmi Kaislakari: Paleltumat ja polttomerkit eli herkkyys, tekniikka ja tunteet näyttelijäntyössä

Emilia Kokko: Näyttämökuvanveisto - kuvallisesta näyttelijäntyöstä

Juha-Matti Koskela: Evoluutio - Näyttelijäopiskelijasta ohjaavaksi näyttelijäksi

Lauri Kukkonen: Ovi Farssiin eli opas fyysisen komedian tekemiseen

Minka Kuustonen: Hyppäämisen pelko – Lukihäiriöisen näyttelijän 12 askelta

Aleksi Lavaste: Muoto on tyhjyyttä – hahmotelma näyttelijän tietoisen läsnäolon menetelmäksi

Jarkko Niemi: Jos uskot kaiken mitä luet, on parempi olla lukematta lainkaan

Riikka Papunen: Paineeton näyttelijä – yhtäläisyydet paineisen äänen ja paineisen näyttelemisen välillä

Liisa Pöntinen: Juliat – kaaos, rakkaus & detalji. Nuoren näyttelijättären punainen lanka.

Laura Rämä: Näyttelijän klovnimielentila

Maiju Saarinen: Naissukupuoleton rooli, näyttelijättären identiteetti


2009 valmistuneiden opinnäytteiden tiivistelmät

Tomi Alatalo: Mono No Aware

Toni Harjajärvi: Tuliko minusta sittenkään hyvä näyttelijä?

Elina Korhonen: Ääriviivat

Teemu Koskinen: Metodin versoja metodittomalle

Heidi Lindén:

Anna Lipponen: Kohti läsnäoloa

Juho Markkanen: Luovan prosessin kuvaus näyttelijä-muusikkona

Ilona Pukkila: PUREttua, puhe on liikettä, se on lihassa

Jari-Pekka Rautiainen: Mutatis mutandis - Muutettavat muutettuina (eli soveltuvin osin)

Petra Saaristo: Rytminen vaellus

Mervi Takatalo: Harjoitus tekee maisterin - tuoreen näyttelijän pohdintaa taidetta edeltävästä työstä

Lauri Tanskanen: Jalat maassa - pää pilvissä

Henna Vänninen: Kysymyksiä ennen, aikana ja jälkeen - "Sinä sanoit mitä" -esitystä ohjatessa


2006 valmistuneiden opinnäytteiden tiivistelmät

Tiivistelmät yhtenä tiedostona


2004 valmistuneiden opinnäytteiden tiivistelmät

Tiivistelmät yhtenä tiedostona